WIEŚCI Z VALLHERU: Trzeci Sędzia Sądu...
W Sądzie Najwyższym Vallheru nastąpił mały przełom. Agatka została mianowana Sędzią (a może właściwie Sędziną). Teraz Sąd Najwyższy ma już trzech sędziów: Nam Elessa, Magnehiego i Agatkę.
pn | wt | sr | cz | pt | so | nd |
27 | 28 | 29 | 30 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
W Sądzie Najwyższym Vallheru nastąpił mały przełom. Agatka została mianowana Sędzią (a może właściwie Sędziną). Teraz Sąd Najwyższy ma już trzech sędziów: Nam Elessa, Magnehiego i Agatkę.
Obecnie Gwardia Gildii pracuje w pełnym składzie:
Gwardzista nadzorujący Kandydatów zajmuje się przyłączaniem nowych członków Gwardzista nadzorujący Rekrutów nadzoruje Rekrutów na ich okresie próbnym i ustala kiedy można zaliczyć im zakończenie tego okresu Gwardzista nadzorujący Heroldów sprawdza, kiedy Herold zasługuje na awans Gwardzista nadzorujący Emisariuszy zarządza pracą Wywiadu Gildii i przeprowadza egzaminy na Mistrzów Gildii Gwardzista nadzorujący Mistrzów przydziela Mistrzom Rekrutów pod opiekę i sprawdza prace naukowe pisane w Uniwersytecie Gildii Gwardzista nadzorujący naczelnych zarządza łańcuchem produkcji w Gildii i zbiera od wszystkich członków informacje o tym, kto ma jaką specjalnośćChodzą słuchy, że buławy Gwardzistów i wyższe mają moc kontrolować golemy. Dwa Złote Golemy stoją teraz u Wrót Gildii, strzegąc wejścia do Podziemi Gildii. Co ciekawe, Zibbor ustawił teraz Platynowego Golema u wyjścia ze Złotej Sali prowadzącego do reszty Podziemi Gildii. Chodzą słuchy, że wkrótce ów Golem będzie się pojedynkował ze Złotym Golemem kontrolowanym przez jednego z Gwardzistów.
Cechą charakterystyczną Mithrilowej Gildii jest to, że buławy były zrobione z metali (szlachetnych). W Szmaragdowym Kręgu na przykład - mamy już do czynienia z kamiem szlachetnym - szmaragdem. Jednak do tej pory dwie najwyższe buławy (Kryształowa i Diamentowa) były zbudowane z kamieni szlachetnych, a nie metali. Nastąpi więc pewna zmiana - dla jednolitości:
Kryształową Buławę (... Salę, Zasadę) zastąpi Meteorytowa Buława (... Sala, Zasada) Diamentową Buławę (... Salę, Zasadę) zastąpi Adamantytowa Buława (... Sala, Zasada)Zmiany te nie zmienią nic w działaniu Gildii. Mam nadzieję, że jej członkowie szybko przyzwyczają się do nowego budulca.
Z przyjemnością ogłaszam powstanie planowanego już od dawna defensywnego sojuszu niezależnych klanów Vallheru nazwanego Szmaragdowym Kręgiem. Po pierwsze, jest to sojusz defensywny, a więc nie służy zwalczaniu jakiegoś klanu, czy sojuszu, a jedynie obronie w razie napaści. Sojusz ma też szanować odmienność i względna autonomię klanów członkowskich. Posiada 3 główne cele:
Zjednoczenie klanów Vallheru w jednym wielkim sojuszu Ugodowe rozwiązywanie problemów drogą dyskusji i dyplomacji Honorowanie klanów długowiecznych i stabilnychJak powyższe cele zrealizowane są za pomocą zasad sojuszu - o tym można przeczytać na forum Szmaragdowego Kręgu, do którego link jest na górze powyższej strony.
Z dniem dzisiejszym ze strony Gildii znikły informacje o tym, kto jaką ma specjalność. Informacje te można zawsze sprawdzić na Terytorium Gildii w Bramach Gildii pod adresem: http://members.lycos.co.uk/greyfantasy/gildia/viewtopic.php?t=336. Znajduje się tam lista tworzona i uakutalniana na bieżąco przez Gwardzistę nadzorującego naczelnych. Lista ta jest pogrupowana według specjalności głównych dlatego łatwo się na niej zorientować kto pod jakiego naczelnego podlega.
Tak więc obecnie lista na stronie Gildii jest listą według rang, czyli odzwierciedla ona organizację personalną Gildii. Natomiast lista na forum Gildii jest listą według specjalności, czyli odzwierciedla ona organizację funkcjonalną Gildii.
Wymagania dotyczące osób przystępujących do Gildii zostały rozszerzone o wymaganie posiadania unikalnego nicka. Oznacza to, że nikt inny na Vallheru nie może mieć takiego samego imienia jak Kandydat. Sprawdzić to można wpisując w spisie mieszkańców jako poszukiwany ciąg: *nick* - w ten sposób odnajdziemy wszystkie osoby o takim nicku, także te, które mają przy nicku tag klanowy.
Osoby, które już są w Gildii, też powinny uregulować powyższą sprawę. Przypominam, że gdy parę osób ma ten sam nick, to legalnie posługiwać się nim może ta osoba, która go zastrzegła; jeśli natomiast nick takiego nicka nie zastrzegał, to przyjmuje się, że nick taki należy do osoby o największym stażu na Vallheru.
Na prośbę Gwardzisty nadzorującego naczelnych, czyli Irian - zostają wprowadzone pewne zmiany w specjalnościach (przez nią właśnie zaproponowane):
Zostaje zlikwidowana specjalność naczelny wojownik, jak i specjalności pomocnicze: wojownik i strzelec. Powodem tego jest to, że specjalność wojownik była nadużywana, a osoby się nią trudniące, w praktyce nie miały specjalnych obowiązków względem Gildii. Wszystkie osoby, które mają takie specjalności będą musiały się zgłosić do Irian celem wybrania nowych. Specjalność pomocnicza złodziej zostaje przydzielona do naczelnego zaopatrzeniowca. Zostają okrojone obowiązki naczelnego kowala, który do tej pory miał urwanie głowy. Teraz nie będzie on się już zajmował wydawaniem przedmiotów ze Zbrojowni. Będzie jedynie rozdzielał pracę pomiędzy poszczególnych kowali i fleczerów, ewentualnie - w wyjątkowych przypadkach - zarządał wykonywaniem zamówień specjalnych, na przedmioty, których nie będzie w Zbrojowni Gildii. Powstaje nowa specjalność: naczelny zbrojmistrz. Przejmie on część obowiązków naczelnego kowala. Będzie zajmował się wydawaniem uzbrojenia ze Zbrojowni Gildii. Do niego należy więc teraz kierować prośby dotyczące uzbrojenia. Jego pomocnikami będą magowie, którym będzie wydawał sprzęt ze Zbrojowni, celem jego umagicznienia.Tak więc głównym celem zmian jest znalezienie konkretniejszej pracy dla wojowników, strzelców i magów, którzy teraz będą mogli pracować na przykład w zaopatrzeniu. Drugim celem jest natomiast podział pracy naczelnego kowala na dwie osoby.
Gracza mają możliwość zamrażania swoich kont na wybraną liczbę dni (maksymalnie 21 dni). Zamrożenie oznacza że:
nie da się w tym okresie zalogować na konto nie przybywa energii nie można zostać zaatakowanym ani okradzionym wszelkie inne czynności względem zamrożonego można wykonać (można atakować jego strażnicę, chowańca, itd.) zamrożenie przesuwa termin skasownia konta za bezczynność (okres bezczynności będzie naliczany dopiero po upłynięciu okresu zamrożenia - tym sposobem maksymalny czas na jaki można zostawić konto, tak żeby nie zostało skasowane to 42 dni)Została udostępniona wersja engine Vallheru oznaczona numerem 0.8 beta. Jest to na tyle nowość, że jest przystosowana do wielojęzyczności. Treść opisów w grze i wszelkich komunikatów jest oddzielona od reszty i można ją swobodnie zmieniać jak i pisać w paru wersjach, każda wersja opisu dla innego języka. Otwiera to Vallheru drzwi do innych krajów, co może w przyszłości dużo zmienić.